یک راه عالی برای خراب شدن روز این است که قطعات موتور یا پمپ تزریق خراب شود. خدمات پس از فروش خودرو در این زمان نیاز است. وقتی قطعات ضمانت نمی شوند بدتر است. زمانی بدتر است که، وقتی قطعات توسط تولید کننده ضمانت می شوند، اما نمایندگی نمی خواهد قطعات را ضمانت کند.
گاهی اوقات درک این نکته دشوار است که نمایندگی ها مستقیماً با مارک خودروهایی که می فروشند ارتباط ندارند. اگرچه از خودروسازی که خودرویی را خریداری کرده اید، احترام زیادی می گذارید، اما نمایندگی می تواند از استانداردهای بالا عقب بماند. خودروسازان بسیار تلاش می کنند تا نمایندگی های خود را صادقانه و با مشتریان خود خوب جلوه دهند و این امر تا حد زیادی بر تصویر نام تجاری آنها تأثیر می گذارد. اما هنوز نمایندگی های که نمی توانند خدمات خوب ارائه بدهند، وجود دارد.
نکات لازم برای دریافت خدمات پس از فروش و گارانتی در نمایندگی ها
برای دریافت خدمات پس از فروش و گارانتی خودرو از نمایندگی های معتبر باید اقدام کرد و نکات زیر را رعایت کرد. چک کردن گارانتی و ضمانت قطعات بسیار مهم است. شرایط قانونی را بدانیم و مودب با مسئول نمایندگی برخورد کنیم.
1. گارانتی خود را بشناسید
دفترچه راهنمای خودرو دارای بخش گارانتی یا جزوه گارانتی جداگانه است. اغلب شرایط گارانتی جداگانه ای برای قسمت های مختلف خودرو وجود دارد. یک مثال ضمانت قطعات است. اطمینان حاصل کنید که قطعه مورد نظر تحت ضمانت سازنده قرار دارد و خودرو شما در پارامترهای خدمات پس از فروش و گارانتی قرار دارد.
2. مودب اما محکم باشید
اگر می دانید قطعه ای تحت خدمات پس از فروش هست ولی فروشنده اصرار به این دارد که تحت کارانتی نیست، مودبانه بپرسید که آیا می توانید قسمت گارانتی دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید. اگر آنها هنوز مقاوم هستند، بپرسید آیا دوست دارند با خودروساز تماس بگیرید تا مجوز آنها را دریافت کنید. نگرش خود را در مورد تلاش برای حل مشکل حفظ کنید، نه تلاش برای متهم کردن فروشنده. متأسفانه بهترین راه حل برای حل مشکل با فروشنده است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که مودب و با اخلاق اما محکم باشید.
3. با نمایندگی های دیگر ارائه دهنده خدمات پس از فروش تماس بگیرید
اگر فروشنده هنوز امتناع می کند، همیشه می توانید این روند را در نمایندگی دیگری به امید خدمات بهتر تکرار کنید. در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد با کمپانی خودروساز خود تماس بگیرید و از آنها کمک بگیرید. آنها اغلب شماره تلفن ملی و منطقه ای دارند. وب سایت اصلی خودروساز خود را بررسی کنید و شماره تلفن منطقه ای را جستجو کنید و اگر می توانید آن را دریافت کنید. پس از تماس تلفنی، هنوز مودب و آرام باشید و از فروشنده بدگویی نکنید. نمی خواهید به عنوان یکی از آن “مشتریان دیوانه” برچسب خورده باشید، بنابراین بهتر است خونسردی خود را حفظ کرده و تأکید کنید که فقط سعی می کنید مشکلی را با وسیله نقلیه خود حل کنید و به کمک نیاز دارید.
4. استفاده از قوانین قضایی در خدمات پس از فروش
اگر همه موارد دیگر با شکست مواجه شد ، ممکن است لازم باشد از یک وکیل کمک بگیرید. قوانین متفاوتی برای ضمانت های تولید کننده وجود دارد. پی بردن به این که چند مسئله و چه نوع مسائلی را باید تجربه کنید تا بتوانید واجد شرایط باشید می تواند مفید باشد. در این مرحله شما باید هزینه حق الوکاله را با هزینه خرید قسمت جدید با هزینه خود بسنجید.
کلام آخر
امیدواریم برای انجام کارهای گارانتی و خدمات پس از فروش وسیله نقلیه خود، هرگز نیازی به رعایت همه این دستورالعمل ها نداشته باشید. این می تواند یک تجربه بسیار ناامیدکننده باشد اما امیدوارم با دانستن و مسلط شدن به حقایق، از وسیله نقلیه خود مراقبت کنید.